The first day of Autumn

Nu är den här, hösten.

I vanliga fall den värsta delen av året. Idag känner jag dock att jag tar emot den med öppna armar. Även ovänner kan försonas.

Jag tänker se den som en nystart. Möjligtvis en nystart med inslag av saker som är bekanta. Tornet är dött, jag känner ingen glädje av att vistas här längre. Jag har överlevt två grannar, jag tänker inte överleva en tredje. Det är dags att jag går vidare i livet, jag tror det är dags att bli vuxen nu. Jag har alltid trott att känslan av att vara vuxen ska komma med tiden. Men kanske är det så att bli vuxen är ett beslut man måste ta.

Man måste väl bli vuxen innan man kan bli gammal? Även om jag verkar försämra mina chanser att bli just gammal. Jag borde kanske få en smäll på käften nu.

Ge mig något att vilja bli gammal för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0