Övning GER färdighet

En rolig sak jag lagt märke till på senaste tiden är att när jag lånar ut min kortlek till någon som vill visa mig ett trick så har alltid denna person otroliga svårigheter att hantera korten.

Bara något så enkelt som att hålla i kortleken kan se oerhört komplicerat ut. Hur svårt kan det vara. Jag försöker minnas om jag själv hade samma problem när jag började.  Är det så att det behövs övning till och med för att hålla i korten. Jag menar  "mechanics grip" eller "dealers grip" som det kallas borde ju alla kunna.

Helst lånar jag inte ut korten till någon då de har en tendens att bli misshandlade så att de knappt går att använda. Erfarenhet, det har jag fått en hel del.

Just nu funderar jag på öl. Ikväll. Men vart?





Kommentarer
Postat av: Adam K

Javisst är dte kul att kolla ner de som har problem att hålla i en kortlek eller hur.



Samma sak som att skrinna från förlängda målinjen i defenaiva zonen, kör fullt mot egna blå, svävar (menas att åka skridskor utan kraft, mer känt glider, men inom hockey heter dte sväva fram in i offenzivzon, precis efter blå bakcar du från sargen in mot mitten av zonen, drar på ett slagskott i nätet. för mig är dte busenkelt, men för de som ej utövar samma sak dagligen som du inom magi så...

Kanske lite ödmjukhet nu åt dina åskådare?

2008-12-04 @ 21:09:50
Postat av: johan gyllensten

mina åskådare ska vara åksådare... de ska inte försöka sig på att trolla.

2008-12-05 @ 01:01:22
URL: http://misdirection.blogg.se/
Postat av: IK

Jag tror Anti ville bjuda på öl igår, hur var det?

2008-12-05 @ 09:37:45
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0