first rule of magic

Never EVER do the same trick twice.

Never EVER do the same trick twice. Never EVER do the same trick twice. Never EVER do the same trick twice. Never EVER do the same trick twice. Never EVER do the same trick twice. NEVER EVER DO THE SAME TRICK TWICE!

Så, då hoppas jag att jag lärt mig det.

Det blev en hoppig kväll. Först hit sen dit. Finns egentligen inte så mycket att säga. Imorn ska jag fixa min gamla trollerifilm så den blir redo att visas på den där filmfestivalen den nu ska vara med i. Minns inte namnet. Men men. Det är nog bäst att hoppa i säng nu, ska bara rensa min hals först, behöver lite vatten.

/Johan i tornet

Kommentarer
Postat av: IK

Du vägrar ju bli en del av IK-gemenskapen!!! Du vägrar ju t.o.m. gästblogga!!!

2008-12-07 @ 09:40:51
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/
Postat av: Adam

Jag trodde ärligt att då du gick in i den "magiska cirkeln" så bör man också inse innebörden av att göra ett trick två gånger, men dte visade sig idag att jag hade fel.

Tänkte förs tskriva att det är en REN självklarhet att då man går in i magiska cirkeln vet spelreglerna, men kom på mig själv då jag hatar ordet självklarhet, så det finns också de som bryter sig ur det vanliga med. Attvisa upp ett trick och dte är lyckat, visst kliar det att göra om dte igen, men vilken jävla tabbe för att vara med i magiska cirkeln. ush

2008-12-08 @ 19:44:51
Postat av: johan gyllensten

Det är fritt att svära trollkarlseden och det är upp till var och en hur man väljer att genomföra ett trick. Gör jag ett trick mer än en gång ändrar jag dock på metoden men får ändå fram samma effekt. Denna gång var det egentligen en vinkel som sket sig ganska rejält då en person smög upp bakom mig.

2008-12-08 @ 20:21:46
URL: http://misdirection.blogg.se/
Postat av: Adam K

Nu vet inte jag om du trollade inför en elle en grupp, men dock bör man väl ha koll på vinkeln vid dte laget du är i?

Du kanske stod felplacerad?



Även om dte gäller kompisar eller dylikt så ska man hålla inne det hemliga "dirty-worken och verkligen försöka se dte som ens uppgift att om dte verkligen är läge att göra ett trick ute på stan för just de personerna och inte för andra. Det kan kontrolleras om man bara vill. en del tar dte tyvärr som en klackspark (dock ej menat dig)



2008-12-09 @ 11:38:14
Postat av: johan gyllensten

jag trollade för en grupp. stod och småpratade lite med dem samtidigt som jag smög upp ett hjälpmedel ur fickan. var på en person bakom mig, som inte ingick i gruppen får syn på och sedan skriker rakt ut.

2008-12-09 @ 18:23:44
URL: http://misdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0