David Stone - The real secrets of magic

Jag har under kvällens gång tittat på den franska close up artisten David Stones DVD "the real secrets of magic" från 2006. Och för att ge ett kort omdöme så kan jag väl säga som så att jag är nyförälskad.
davidstone02
Med tanke på hur mycket trolleri jag studerar, tränar på och framför så skulle jag vilja påstå att jag vet vad jag pratar om när jag säger att detta är något av det bästa som producerats i denna genre. perfekt och för ovanlighetens skull relativit snygg blandning av trick och teori. De råd som David Stone delar ut under filmens gång är egentligen bara de värda hela priset (hmm, skumt det där). Det enda negativa är att jag nu knappt kan vänta på att få mina händer på uppföljaren.

Om man skulle lägga filmen åt sidan och istället prata om David Stone som magiker så är hans område close up magi som jag nämnde tidigare. Jag tror aldrig jag sett någon som hanterat mynt, cigaretter och kort på ett sådant smidigt och elegant sätt som David gör, om jag ska ha någon förebild som jag ska försöka efterlikna (inte för att man ska försöka efterlikna andra magiker) så är det utan tvekan David Stone, hans förmåga att presentera och snickra ihop små rutiner är otrolig. Herregud, jag tror jag är kär!

Bara för att ni ska få en chans att försöka förstå min beundran för David Stone så länkar jag här till hans roliga cigarettrutin, klippet är på franska men det spelar ingen roll, trolleri är ju ett universellt språk.



Kommentarer
Postat av: anti - IK

Har du lärt dig allt än?

2008-02-19 @ 08:35:28
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/
Postat av: Simon

Tycker han är lite lik Jim Carrey(inte den gamla hockeymålisen)

2008-02-19 @ 19:26:24
URL: http://folktomt.blogg.se
Postat av: Andra Halvan

Vågat tips...
Personligen tycker jag ÖIS har en starkare trupp nu, och vet vad som krävs i serien. Det mesta av raset ifjol kom ju när alla sträck var utan räckhåll.

2008-02-22 @ 14:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0