Moi, the magician

Tönten med kortleken, Skojarn, Han som är grym på korttrick.

jag01Jag har hört en del olika beskrivningar av mig själv det senaste halvåret, alla grundar sig i det som alla känner till om mig. Jag är killen med kortleken, han som går runt och trollar för folk.

Är det den jag är?

Såklart! Så länge folk uppskatar det jag gör så har jag absolut ingenting mot den nördstämpel som följer med. Sen så gör jag ju det av den annledning att jag vill att folk ska säga "hur gör du?" det är mitt knark och det går inte att få nog av, något jag tror att många trollkarlar håller med om.

Den som bär skulden för att jag började med trolleri är David Blaine, skyll allt på honom. Det var Blaine som fick mig att flippa ur första gången jag såg hans "two card monte", vilket förövrigt kom att bli det första tricket jag lärde mig. Jag såg Blaines Street magic som den så fint heter och dagarna efter det gick jag och köpte mig två kortlekar och började genast söka genom internet efter bra och enkla trick jag kunde lära mig.

Efter endast två veckor gick jag på stan och testade dessa trick, reaktionerna var väldigt starka och fungerade utmärkt som morot för att lära mig fler, mer avancerade trick. Och på den vägen är det, människors reaktioner fungerar som ett utmärkt bränsle i jakten på svårare trick.

När jag idag trollar för olika människor har jag ett antal säkra trick som jag brukar gå runt på, dessa är two card monte, the ultimate transpo, the ambitious card, the biddle trick, this and that och fish sandwich... dessa trick ger, om de är väl utförda alltid starka reaktioner.

/gyllensten

Kommentarer
Postat av: Egoina

jepp, här finns kommunister ;)

2008-02-13 @ 18:28:39
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: ante

fantastiskt. magi för dig är som speedway är för mig :P

2008-02-14 @ 12:03:41
URL: http://livetienbarrack.blogg.se/
Postat av: Tess

Booooriing!
David Blaine? Allvarligt? omg

2008-02-17 @ 21:10:44
Postat av: M

Skoj :) Jag är väldigt intresserad också, two card monte, ambitious card och biddle trick kör jag alltid :)

2008-02-22 @ 12:53:37
URL: http://mikaelf.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0