Den ljusnande framtid är min (kanske)

Night falls över vattentornet. Och jag har lyckats slå ihjäl ytterligare en kväll.

Det blev fotboll hemma hos Tobias ikväll, var tydligen någon stor final, det röda laget vann över det blåa. Oj vad glada de röda spelarna blev, de blåa grät... jag tror de behöver nya perspektiv.

Ja, livet rullar på nu. Jag har att göra den närmaste veckan så jag är inte orolig. Helt plötsligt insåg jag att det snart är sommar. En jobbig känsla spred sig i kroppen, jag har missat hela våren känns det som. men sommaren ska bli underbar.

På fredag köper jag min biljett till Hultsfredsfestivalen.

Ska bli fantastiskt att åka iväg på festival med människor man gillar. Vilket jävla gäng vi blir i vår husvagn (ni som tycker husvagn är mesigt kan hålla käften) nio personer kommer vi vara. Ska se om jag kan räkna upp alla.

Martin - Såklart, annars skulle vi inte haft någon husvagn. Martin är för campet vad Christer Björkman är för schlagerfestivalen.
Victor - Kommer med största säkerhet spela gitar klockan sju varje morgon och väcka hela husvagnen. men jag varnar dig Victor, jag kommer slå dig tills jag blir trött.
Jonte - Vad ska man säga, det blir ingen festival utan att Jonte sjunger om sina hallucinationer i himmeln.
Shimmy - Kommer han sova någon natt i husvagnen? Jag gissar på bortamatch gånger tre för campets egen casanova. han brukar vara het på hultsfred. Varje spelning är "best ever" för Shimmy.
Olof eller Ulf - Eller vad han heter. Kommer dricka sin egna häxblandning samtidigt som han försöker förklara varför Slash är musikhistoriens bästa trummis.
Henrik - Campets svarta får. Man vet aldrig var man har Henrik, han kan sitta tyst i flera timmar och bara vänta på att solen ska gå upp. Jag är lite rädd för honom känner jag.
KG - Ny för i år. Blir tufft för KG känner jag, han har mycket att bevisa. Det är inte lätt att slå sig in bland oss rutinerade festivalrävar.
JAG - Såklart! Tre år äldre än alla andra, fyra år äldre än vissa. Skäms jag för det? Nej då, lite stil måste det bli i campet och den är det jag som står för, och naturligtvis för skönsången. Jag ska sova på golvet i år, jag är hård.

Det blev åtta personer, Den nionde får vi kalla Mr X. Undra vem det var nu igen. Hursomhelst så känner jag att jag längtar nu, längtar bort, längtar efter sol och glada miner. Jag längtar efter allt.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Tack för kommentaren :P Ser att du också håller på med lite kort tricks, lagt ner med det tag. Kanske gör en comeback när jag lägger upp en ny film på Youtube :)
Ha de gött

2008-05-22 @ 15:10:29
URL: http://www.pewpew1337.blogspot.com
Postat av: Mr X

Mr X - mannen som kommer misshandla och mörda mest i campet 2008. 8)

2008-05-22 @ 23:20:49
URL: http://google.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0