Korttrick på vattentornet

Det blev en lång kväll detta.

Trodde det skulle bli en kväll framför TVn i min ensamhet. Fel trodde jag. När jag stod på bottenvåningen här på mitt kära vattentorn så hörde jag röster "hej, trollkarlen... kom hit och trolla lite". Så det blev till att hämta kortleken och ta hissen ner igen. Väl där bjöd jag på trolleri som aldrig förr. En och annan öl slank det också ner. Det hela blev tillslut en behaglig kväll tillsammans med folk jag absolut inte känner. Men vad gjorde det, jag får ta det som ett bevis på att mitt trolleri är uppskattat bland andra människor och att det hjälper mig att skaffa nya bekanta. Bara det att det finns en del människor som känner igen mig är upplyftande. När jag rör mig i studentkretsar är det nästan alltid någon som kommer fram och vill prata trolleri... det är mycket mer än vad jag vågade hoppas på när jag började trolla för snart ett år sedan.

Imorgon hoppas jag dock på umgänge med människor jag vet namnet på, jag vill inte nedvärdera denna kväll. Men det finns människor jag hellre umgås med när allt kommer omkring.

Kommentarer
Postat av: joel

fan vad stolt över vad du kan.. jag gav det ett försök som 15åring.. dock bara *ett* försök..

folk som är duktiga har jag all respekt förr..

2008-05-17 @ 05:41:10
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0