Manipulativ

Okej, då kanske man skulle ta och reda ut det här en gång för alla. Att bli kallad störd och manipulativ är väldigt roligt. Men hur sannt är det egentligen?

När jag trollar ljuger jag hela tiden, det är hela grejen, man går in i ett rum och säger "hej, jag ska ljuga för er", sen gör man det. Man kommer undan med det för att folk vet att det är bullshit. Det är det som är så speciellt med trolleri, människor accepterar det för att det är roligt att bli lurad, på ett snällt sätt.

Men utanför den magiska världen? Hur kul är det när folk tror att man tar med sig oärligheten in i verkligheten? Att alla mina tankar och handlingar bara är till för att lura till mig vad jag vill ha? Nu vet jag ju att det är ytterst få som tror detta om mig så vad spelar det egentligen för roll? Jo, om man säger en lögn tillräckligt många gånger blir den mer och mer sann, det handlar om att manipulera människor. bevisligen kan man påverka människor, man kan göra det via samtal... eller via brev.

Jag önskar jag fått läsa det där brevet, jag har iofs fått det mesta förklarat för mig, men oj vad kul det hade varit. Jag kunde kanske bifoga det till mitt CV. Sen kunde jag bli politiker. Nåja, brevet är "sönderrivet" vid det här laget. Och jag kan enbart ställa mig frågan.

Vem är det som är manipulativ? egentligen?

Det är såklart jag. Jag "låtsas" ju tycka om vissa männsikor för att omvända andra. Jag säger ju fina saker och folk köper mitt skitsnack, allt var ju såklart bullshit. Herregud, skärp er.

Inse att det kanske fanns en annan bov i dramat. Men det är svårt att se sina egna fel och brister.

Kan vi släppa det här nu? Jag ska iväg och låtsas tycka om någons syster.

Kommentarer
Postat av: Adam

Det var en av anledningarna att jag slutade att trolla.

De som verkligen lyckas gör det på ett snyggt sätt att kunna "ta folk" oavsett vilket humör ens person man gör sitt "dirtywork" för.

Sedan tror ja ej att många uppskattade mina trick heller, du vet väl att många ogillar då andra lyckas?

2008-10-03 @ 20:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0