Alla dessa dagar

Jag bloggar i skolan, när jag säkert borde göra något annat. Jag vet inte vad men just nu känns allt roligare än att göra något annat.

Operation "tänk på något annat" pågår, som vanligt. Skolarbete vore kanske "något annat", trolleri är det definitivt och alla dessa dagar är något helt annat.

Jag pratar såklart om alla dessa dagar. Aner sa "är det inte fettisdagen idag" Nä, inte på en måndag och jag bryr mig inte heller, jag gillar inte semlor. Sen är tydligen kanelbullens dag på gång. Vad är det här? Ska vi ha en dag för varenda jävla bakverk som finns? Mandelkubbens dag, Dammsugarens dag, Masarinens dag, Marinens dag? Någonstans får det sluta.

Nu flög en tanke förbi, jag minns en av alla de feministisk föreläsare vi haft som sa att bara för att det finns en kvinnodag så måste alla andra dagarna på året vara vigda åt männen, och det var ju inte jämställt. Så lösningen på problemet är alltså att antningen ta bort kvinnodagen eller att införa männens dag. Nån mer som tycker det är lite roligt? Jag kallar mig inte för feminist, jag vet inte vad det betyder. jag tycker att det ska vara lika lön för lika arbete. Men det är väl inte feminism? Det är väl en självklarhet? Nåja.

JA! jag har ju faktist varit nyttig idag, jag har bokat en kamera till nästa vecka. Jag ska på Magisk Weekend i Lund. En stor fet orgasm för trollkarlar. Det ska såklart bli en trollerifilm i år. Denna gång tänker jag fullfölja på riktigt, inte bli dumpad och göra något som ingen annan än jag, och kanske någon mer förstår. Nu SKA det bli trolleri!

För er som vill se hur en deprimerad film om "trolleri" kan se ut så länkar jag till den här. Filmen ligger i spalten till höger och heter Magic. Mycket nöje.

/Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0