Rest my chemestry

Det är natt. Jag behöver inte ens kolla. Jag är ganska säker på att det är natt.

"Ive made you, and now i take you back. Its to late but today I can define the lack"

"Love, can you love me babe? Love, is this loving babe? Is time turning around?"

"But there are days in this life when you see the teethmarks of time, two lovers divide"


"My best friends from Poland and, um he has a beard. But they caught him with this case in a public place, that is what we have feared"

"You make me wanna pick up the guitar and celebrate the myriad of ways that i love you"

"And now I select you, slow down I let you. See how I stun. See how I stun"

Ingen kan väl undra varför jag älskar Interpol?

Jag vet, jag ska lägga mig och sova. Fast ibland kan det där med att sova vara svårt, man kan vara trött men det spelar liksom ingen roll. Jag kan bli liggande och stirra rakt upp i mina jävla 5 meter i takhöjd. Allt kan snurra, jag behöver inte vara berusad, snälla tro inte det. Jag kan vara vid mina sinnens fulla bruk. Det snurrar bara i alla fall. Det snurrar i min skalle, det har det alltid gjort. Kommer alltid att göra. Jag vore ganska tråkig annars. Är jag tråkig? Tråkar jag ut dig? Har du orkat läsa ända hit? Läser du överhuvudtaget min blogg? Okej, vi byter ämne.

Ett nytt Big Bang? Jorden gick inte under va? Jag borde ha märkt det och det känns faktist inte som om världen är borta. Jag borde ha uppmärksammat det. Tänk om jag finns i ett paralellt universum? Eller vänta, universum är oändligt, vilket ska betyda att det finns oändligt många jag. Oändligt många "jag" som skriver detta inlägg precis just nu. Fy fan säger jag, en av oss borde fan ha vett nog att hoppa i sängen.

Det får bli jag, för ikväll blir jag ändå inte klok på mitt huvud. Nytt försök imorgon. Jag och alla oändligt många jag som finns någonstans... "out there"... woooow, X-files

Kommentarer
Postat av: Tobias

Och eftersom det finns oändligt många måste ju en av er (eller mig) sitta inne på Sanningen med stort S - för att hålla fast vid X-filestemat :)

2008-09-11 @ 18:06:39
URL: http://tobikei.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0