efterfest

Det blev en lite längre kväll en vad jag hade räknat med.

Jag blev hipp som happ värd till en efterfest ikväll. Jag, Aner, Simon och min nya granne Sissela har lagat pasta och mummsat i oss. Simon stod i köket och styrde och ställde. "Johan, ska man bryta av pastan innan man lägger den i kastrullen?". "Johan, lyser det en lampa om det kokar över?". Trots detta så blev det i alla fall pasta till oss hungriga.

Det är annars kul att ha kontakt med någon av sina grannar här på våning 11, det är inget man är bortskämd med. Vi har lovat varandra att träffas och laga mat nästa vecka. Vi lovade att vi skulle hålla det löftet också. Så vi får se till att göra det.

Nåja, det har varit en trevlig kväll. Nu ska jag nog lägga mig.

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag kan det där med pasta, bara ovan vid spaggetti och tända ljus som lyser lustigt.

2008-09-05 @ 22:38:44
URL: http://folktomt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0