på västfronten intet nytt

Låt dig inte luras av rubriken. Kännde bara för att använda detta guldkorn just nu.

Detta inlägg kan bli ryckigt men skitsamma. Först är jag väldigt förundrad över hur vanliga, smarta människor helt tappar all verklighetsuppfattning när deras favoritlag är på TV. Jag önskar jag kunde känna likadant  varje gång ÖIS förlorar. Då hade jag nog iofs inte varit vid liv nu.

Har varit sjuk. Igår var jag helt under isen, jävla allergi. Idag har jag kämpat mig fram. Detta har dock gjort att jagt tittat på en hel del TV dessa två dagar. TV-serier för att vara exakt. Vissa bra, vissa lite mindre bra.

Arkiv X: Jag hade glömt hur otroligt bra och spännande detta var. Bara introt ger ju rysningar i hela kroppen. Det håller ännu idag och detta gav mig 45 härliga minuter igår natt.

Ally Mcbeal: En annan serie jag följde intensivt under början av 2000-talet. Fortfarande väldigt underhållande och det avsnitt jag såg igår är hysteriskt roligt. Svårt att förklara vad det handlar om men en av de roligaste karaktärerna någonsin är Paul Potts. Som måste upprepa vissa ord tre gånger och som även helt plötsligt kan börja klappa händerna (en del av er vet kanske vad jag menar) Sen att sensmoralen är sötare än sockervadd gör inte saken sämre. Där finns det mängder att lära.

Two and a half men: Samma sak i varje avsnitt men av någon anledning är det ju roligt, När jag är sjuk och mår skit så har jag inga högre krav än såhär. Charlie ligger med allt och alla. Allan har problem med allt och alla.

Family Guy: Nu kanske det är jag som är dum och inte fattar grejen. MEN. Jag fattar verkligen inte grejen. Det handlar inte om någonting, skämten (vissa är iofs roliga) är tagna helt ur luften, Jag stör mig enbart på karaktärerna. Det är inte smart som South Park eller har ett djup som The Simpsons. Helt klart överskattat i mina ögon.

Det finns något ironiskt i att när inget har hänt i mitt liv så skriver jag det längsta inlägget på bra länge.

Nu har jag även lite nytt att se fram emot här i vår. Jag tar redan nu emot spel på hur det kommer att gå. Här har ni oddsen.

Det går bra: 99,99 - Det skiter sig: 1,05

Sätter ni hundra kronor på att det skiter sig får ni alltså en vinst på fem kronor. Det andra oddset lockar kanske mer? Själv tycker jag att Aner borde spela 1000 kronor på alternativ nummer två.


Kommentarer
Postat av: IK

Jag kan bara buga och bocka för att NÅGON ÄNTLIGEN sågar family guy. Som sagt vissa skämt är roliga men de har inget som helst samband med någonting.

Jag tror att vi är på tok för intelligenta för att klara av denna typ av program.

Simpsons tittar ni ju på säger många då. Men som du säger finns ett betydligt djupare (jo,faktiskt) innehåll där.



Förövrigt tror jag Allbäck rycker i lite trådar och skaffar några backreserver i FCK som gör att ni kan hänga kvar i allsvenskan...

2009-04-30 @ 09:59:54
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0