trolleri ja

Nej, jag struntar i att berätta om mitt jullov. Jag nöjer mig med att säga att det var mycket bra.

Jag kan istället berätta om lite trolleri. I söndags hade programmet "trollkarlens hemligheter" premiär. Något jag inte kunnat missa då jag blivit påminnd om det så fort jag har trollat. Precis som jag misstänkte är det enbart en svensk översättning på den amerikanska serien "breaking the magicians code". Vad gäller själva avslojandet av magiska hemligheter så rör det sig till största del om illusioner. Något jag personligen inte är särskillt intresserad av. Roligare är det med de "små" trick som avslöjas. Partytrick. Saker de flesta kan utföra utan någon längre övningsperiod. Och om jag tycker det är fel med ett sådant program på TV? Det kommer alltid finnas folk att lura, magin är ändå i mina ögon själva utförandet hellre än effekten i sig.

Mina kortkunskaper kommer inte att avslöjas i det här programmet, så jag är inte särskillt orolig. Förövrigt så övar jag på lite nytt. En colour change som påminner en hel del om "the snap change" men som kräver mer teknik. Och såklart "The queens" som börjar sitta ganska bra nu.

Den svävande läskburken, som avslöjades i "trollkarlens hemligheter" är ett ganska kul trick som man skulle kunna använda på fester eller i mindre sällskap. Såvida inte hela Sverige nu känner till hemligheten. Men jag tror det är lugnt.




Kommentarer
Postat av: Simon

Är det verkligen någon som kollar på sådana program? Jag gjorde det iaf inte, så nu vet du det

2009-01-14 @ 21:22:42
URL: http://folktomt.blogg.se/
Postat av: Adam K

De som är intresserade av trolleri gör nog det för att sedna kunna sätta dit personen som trollar, finns tyvärr sådana människor här simon.



Sen så tror jag att dina korttrick Johan är ganska enkelt att hitta om man bara vill så att säga=)



Tyvärr kan en olika trolleriföreningar hålla koll på alla som blir medlemmar som sedan drar sig ur och hämnas på sin förening genom att helt enkelt ta bort dte roliga med trolleri genom att berätta att exlusivt i TV. WOW säger vilka coola killar, mogna till 0. Tycker att alla som är med i förening ska skriva kontrakt att de ej får avslöja eftersåt. Internet kan ingen rå på, men det mest fascinerade SKA stanna inom föreningen tycker jag.

2009-01-20 @ 17:24:08
Postat av: johan gyllensten

Grejen är ju det att ingen besvärar sig med att kolla upp hur kortmagi fungerar. Om en person på hundra gör det så känns det som en hög siffra. Sen så är kortmagi imponerande även om man känner till metoden, väl utförd sleight of hand är alltid imponerande!

2009-01-20 @ 22:53:06
URL: http://misdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0