den stora stekarkrossen

Hux flux så bar det av till cuebar för en biljardkamp mellan mig och stekarn.

Stekarn var segervis innan vi började

- Du vet att jag är den bäste biljardspelare som någonsin satt sin fot på stureplan.

Som tur är biter inte sånna tama försök till psykningar på mig. Nåja, vi valde varsin kö la upp biljarbollarna på bordet och jag gjorde mig redo för den första sprängningen. Då försökte stekarn återigen psyka mig.

- Fan, du har sämre kroppshållning än blondinbella.

Efter detta tystnade dock stekarn. Allt utvecklades till en biljarduppvisning av sällan skådat slag då jag lekte hem match efter match. Nu var det istället dags för årtusendets sämsta ursäkter.

- Helvete, bordet lutar, hämta ett vattenpass!
- du tog ju för fan den bästa kön!

Tillslut var vinstchansen borta för stekarn och han nöjde sig med att försöka ta hem en enda match. Vilket han fick när jag själv, som den sportsman jag är valde att stöta i 8-ball i fel hål och därmed ge tillbaka lite av stekarns förlorade heder.

Slutresultat: Stekarn 1, Magikern 7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0