Ashes in the fall

Helgen flöt på. Det blev relativt smärtfritt. det tackar jag mit trolleri för.

Testade en "ny" effekt under helgen, en effekt jag förvisso kunnat i över ett år men aldrig riktigt testat. Resultatet var överlag så bra att jag verkligen kommer att fortsätta med den. Jag har idag till och med funderat ut ett sätt att kombinera den med en korteffekt. Effekten är "ash in palm" och det är ett väldigt starkt trick som till 95% handlar om presentation. Ibland är inte tricket det som är svårt utan svårigheten ligger istället i att få ut en så stark reaktion som möjligt ur den.

Så jag har funderat på detta under hela dagen (och kommer förmodligen inte kunna sova inatt för att jag har den i huvudet) Detta är något underbart med trolleri. Det kan försätta mig nästan i trans när jag kommer på en ny idé som jag gillar. Allt annat flyger bort ur huvudet och jag ser nästan ett mål med livet, att trolla. Det finns två saker i livet som skänker mig lycka och när allt kommer omkring så är ett av två inte särskilt illa, inte illa alls. Det är förmodligen mer än vad vissa vågar drömma om.

Så jag är nog faktist lyckligt lottad som har hittat min stora passion i livet. Och jag är fortfarande bara 22. Jag kan nog hitta det där andra också någongång, bara jag håller ögonen öppna och inte stressar.

Och stressa gör jag inte, lycka kommer när man minst anar det. Kanske imorgon.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Sluta skriva optimistiska inlägg. Jag blir deprimerad.

2008-09-29 @ 00:11:31
URL: http://tobikei.blogspot.com
Postat av: johan gyllensten

jag lovar;)

2008-09-29 @ 00:35:33
URL: http://misdirection.blogg.se/
Postat av: Adam

Bra att du nämnde detta:



"Ibland är inte tricket det som är svårt utan svårigheten ligger istället i att få ut en så stark reaktion som möjligt ur den.", många tror dte är jätte enkelt att göra trick, men målet är som du säger inte baar att lyckas med tricken utan få en så stor effekt som möjligt. Svårast är dock att den effekten på en melankoliker.

2008-09-29 @ 11:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0