Drogtest

Jaha, då var sommarens drogtest avklarat. I år försökte jag mig inte på att vara lite skämtsam mot hela proceduren då jag av erfarenhet vet att det inte är uppskattat. Skämt som "oj, vilken tur att vi gör testet innan hultsfred" och "det ska nog vara lugnt nu" går verkligen inte hem. I år försökte jag istället småprata lite.

Sköterskan -
jaha, då kan du följa med här.
Jag - Okej, jag ser att ni byggt om här, det var lite svårt att hitta rätt ingång.
Sköterskan - Mmm
Jag - Det var en städare som fick släppa in mig, annars hade jag nog irrat runt än.
Sköterskan - Tar du några tabletter?
Jag - Jag tar mot min allergi.
Sköterskan - Jaha, vilken sort.
Jag - Kestin heter de tror jag, fast i år har det varit bra med allergin. Men jag slår vad om att det bryter ut nu när jag kommit hem, det är nog något i den här stan jag inte tål, hehe.
Sköterskan - Du har väl inte ätit, druckit, snusat eller rökt de senaste tio minutrarna?
Jag - Nä, det har jag inte. Stod ju på lappen att man inte fick gör...
Sköterskan - Gapa! Det vi kollar efter är cannabis,amfetamin etc.
Jag - Okej
Vad jag ville säga - Ja men varför sitter jag här och är orolig då.

Nästa år ska jag fan vara påverkad när jag kommer dit.

8 dagar till Hultsfred, känns fortfarande som en evighet,

Kommentarer
Postat av: Tobias

Varför tar du drogtest?

2008-06-04 @ 12:00:30
URL: http://tobikei.blogspot.com
Postat av: johan gyllensten

Tobias:

ska man sommarjobba på oskarshamns största företag så måste man vara "clean" och då krävs ett drogtest.

2008-06-04 @ 14:16:14
URL: http://misdirection.blogg.se
Postat av: Skymt

Man kan ju tycka att det var din yrkesprestation som var viktig.. inte huruvida vilka kemikalier man har i kroppen.

Påverkar kemikalierna din prestation, så har man grund för åtgärder (uppsägning, avgiftning eller nåt), men att förutsätta att alla anställda använder droger på oansvarigt sätt är rent ut sagt förolämpande!

2008-06-04 @ 17:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0