finsk sommarsoppa i blommig tallrik

Jag och min syster hade fått i uppgift att plocka blommor inför morgondagens student.

Vi begav oss mot det nostalgiska rostorp, längs den vägen har många idrottslektioner spenderats i grundskolan. Tyvär fanns det inte särskillt mycket blommor, vi lyckades enbart hitta tre sorter, vi bestämmde oss för att leka Carl von linné och döpte blommorna till.

vit blomma - vitus filifjonkus
lila blomma - lilus patruskus
gul blomma - gulus fulus

därefter mötte vi en hemglassbil som måste kört vilse inne i skogen. Efter det så träffade vi på klass NV05 från oscarsgymnasiet som var i fullgång att förbereda en traktor inför morgondagen. Däribland fann jag mina hultsfredskompisar Kapten knulf, Shimmy, KG och Martin. Detta som en påminnelse om att tiden verkligen kryper fram nu innan avfärden mott hultsfred om en vecka.

Men imorgon tar min syster studenten, jag har fått i uppgift att ta hand om hennes pojkvän Keno under dagen, undra vad jag ska göra? jag tror jag kör några korttrick.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en trevlig kväll! :)

2008-06-04 @ 21:58:51
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Linda

Härliga bilder!

2008-06-04 @ 22:04:59
URL: http://www.lindassblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0