Preparty

Ikväll är det förfest med mig själv. Jag uppdaterar allt eftersom.

21.15 -
har precis duschat, sitter med första ölen. Försöker peppa mig själv.

21.17 - Tanken är att det ska bli utgång senare, min magkänsla säger mig dock något annat. Jag gissar på avslag med motivering att det blir utgång nästa helg. Gissar även på besked via SMS... eller kanske inte vid närmare eftertanke.

21.20 - "Life goes on" sjunger offspring i mina högtalare, visst säger jag, "Yesterday laughs, tomorrow cries" sjunger offspring, amen säger jag.

21.45 - försöker lära mig lite nya kuperingar via youtube. Det är riktigt jobbigt att hålla reda på alla delar när man kollar på en video. Tålamod, tålamod... är det något jag har så är det tålamod, annars hade jag nog lagt av med detta för länge sen.

21.50 - HAHA! "the rubix cut" redan fixat!... Fan, jag behövde inte ens ha tålamod.

21.55 - Där steg humöret ordentligt, jag älskar min kortlek!

22.04 - Ny öl, solnedgången är fantastisk. Editors sjunger "how can you now what things are worth if your hands want move to do a days work"... är det ljuset vid horisonten jag ser? Eller är det ölen?

22.10 - Pratar med min vän Pucken på MSN. Han har verkligen ställt upp för mig, tack för det!
.
22.12 - tack alla som funnits där för mig! Ni vet vilka ni är.

22.21 - Parklife på min MP3... bäst bäst bäst!

22.32 - Ombytt och klar för en eventuell utgång, bara frisyren kvar... hoppas hoppas.

22.44 - jag är pepp nu... enbart ett telefonsamtal kan få mig opepp. Pratar på MSN med en GAISare... han sover inte! nu tror jag på mirakel igen!

22.55 - Nostalgi! Örgryte IS årgång 2002.... vilket lag! Kommer de att ringa snart måntro? Ny öl öppnad.

23.10 - Vad händer, vad händer? Jag sitter och väntar... MSN är guds gåva till den som är ensam.

23.13 - Där kom den! "You can leave your friendes behind, because your friends dont dance and if they dont dance then theyre no friends of mine" - Safety Dance. Dagens låt enligt mig och Daniel, min granne för er som inte vet.

23.17 - Fick ett SMS, det säger... "vi går halv 1"... Det blir utgång med andra ord, jag hade fel i min tidigare gissning och det är jag glad för *smiley*

23.30 -
Nu är det allvar... frisyren måste fixas, kortleken måste förberedas... Jag är på gång.

23.38 - Sista ölen öppnad, en Sarek, perfekt timing på den känner jag. Lite full är jag och mer ska det bli. Editors gör min kväll som så många gånger innan. "theres nothing beliveable in being honest, so cover your lies up with another promise".

23.43 - Nu peppar jag med The Sounds sista 20 minutrarna, får flashbacks till 2006, en bekymmerslös tid... för mig.

23.54 - Jag är nära nu, nära att ge mig av.

00.00 - "In that moment you realise that something you thought always will be there, will die... like everything else... these thoughts i can not not think of, dreams i cant make sense of, i need you to tell me its okey"

00.06 - Nu går jag. Tack alla ni som varit med mig ikväll, vi hörs garanterat igen. Puss och kram.

/Johan Gyllensten

Kommentarer
Postat av: Andra Halvan

So come take a drink and drown your sorrows, all our fears will be gone till tomorrow!

2008-05-11 @ 00:03:36
URL: http://ironnsforkampar.blogg.se
Postat av: Camilla

Hoppas ni hade det sköj på Svea. En tröst kan vara att Donalds maten inte smakade ett skit. eller var det kanske skit den smakade.

2008-05-11 @ 11:53:58
URL: http://dragkedja.blogspot.com
Postat av: Marty

shadow of the day gllen, shadow of the day!

nää då, tycker du ska byta den mot free fallin' med tom petty, den brukar hjälpa mig...

2008-05-11 @ 17:38:32
URL: http://beatcafe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0