en mintuu senare

Jag ser allt så klart nu.

Nej förresten, synfältet blir mer och mer suddigt. Men tanken, den är klarare än östersjövatten. Varför kan inte allt te sig så bekymmerslöst som det gör i rus? En sekund i taget och vips är man en ny människa. Hur kunde jag känna så? Hur kunde jag låta mig luras av vackra ord? Ich weiss nicht. Jag har människor som knackar på dörren. Varför inte släppa in dem? Varför inte släppa allt det gamla? Varför inte bara bry sig om dem som bryr sig om mig?

I rus är allt så enkelt.

Men ruset släpper, snart blir jag mig själv. Snart börjar det igen. Det kallas insikt. Tror jag.



Kommentarer
Postat av: Simon

I denn bästa av världar skulle hela livet vara ett enda långt rus :)

2008-08-23 @ 21:19:42
URL: http://folktomt.blogg.se/
Postat av: IK

Hygglo att du lider med en när guldet försvann!

Dock tycker jag vi spelade uselt, de mål vi gör är markeringsmissar från pekings sida som inte ens min brorsons nioårslag gör och sedan bränner vi lägen likt anti lyssnar på dansband, dvs alltför mycket för att hälsan ska bestå...



Dock så får vi inte NÅGON GÅNG släppa in ett lag likt vi gjorde idag, att Kung Ragge hamnar bakom sin gubbe vid 1-2 är direkt dåligt och sedan måste gubbarna lära sig knyta till.

Jag hävdar att detta fortfarande är en mental baksmälla efter förlusten mot Charles Richmond!!

Peking tog poäng av oss och det kan man ej snacka bort, men jag har oerhört svårt att se hur de ska hänga kvar likväl.



Nåja, säsongen är över, en meningslös säsong med tanke på att vi inte ens är med i toppstriden. För en ängel är det bara guld som gäller, även om jag iår köpt cupguld, toppstrid i allsvenskan och clgruppspel.



Nåja, vi får slå Enköping och på det sättet ta oss till europa via cupen, sedan hoppas på att ellos vinner serien, kalmar blir tvåa, får sin uefaplats skänkt till trean och att vi kan knipa tredjeplatsen... Blir tufft men kan gå, alternativet är att vinna cupen, men sedan Lars-Åke Lagrell söp till det och satte cupfinalen på ena lagets hemmaplan (vilket gör att vi får Kalmar borta isf) är det bara att glömma...

2008-08-24 @ 09:55:44
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0