drömmar

Har jag haft i överflöd denna natt. Har jag kanske jämt iofs men denna gång minns jag många av dem.

* gammal fin SMS-dröm. Denna har jag lärt mig hantera nu, vet vart jag ska springa så jag kan få slut på den så snabbt som möjligt.

* en annan dröm om kärlek. jag konstaterar själv i drömmen att detta är fel fel fel. Inte ofta man bryr sig om hur man agerar i en dröm men just detta är väldigt fel, till och med i en dröm.

* Suttit på en lektion i matte E. Detta räcker egentligen för att göra det till en mardröm men efter att ha räknat ut lite rotationvolymer så övergår mattelektion i något som liknar ett columbine-drama. Så det blir till att förska överleva.

*Kvällen roligaste dröm var den sista. Av någon annledning är jag på middag med en synskadad familj. Det börjar med att jag räknar ut deras synskada till 1,3 hektomiligram (vilket var helt logiskt i drömmen) Hela familjen blir glada och konstaterar att "det är inte värre än så då" Sen säger sonen att "men du skulle se farfar" varpå dottern svarar "va? har du sett farfar?"... helt underbart vilken humor man kan bjudas på när man drömmer.

Den ultimata utmaningen kvarstår fortfarande. Att fråga någon hur det känns att vara en karaktär i min dröm. Jag har iofs nyligen frågat en "vän" till mig i en dröm nyligen. Svaret blev att "du vet ju att jag finns i alla fall"

Kommentarer
Postat av: Andra Halvan

mm, å hör sen!



Sann kvalitet, eller Qualität som vi säger hemma i Ruhrgebiet, är att vänta till helgen.

2008-07-31 @ 23:49:06
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0