Jacob är en hård jävel

Interpol sjunger att "pace is the trick"

Jag tror jag fattar. Idag har det hänt i princip ingenting. Jag har stundtals haft sjukt ont i revbenen. Men annars har det varit en stilla dag. Vilket är illa illa. När inget händer tvingas jag att umås med mitt eget huvud, något jag inte gärna gör just nu.

Sitter helt stilla, tittar med tom blick upp i taket. Ett minne fladdrar förbi, ett gammalt minne, cirka ett år. Jag minns ett dåligt skämt och skratten som följde efteråt. Jag ler för en kort stund. Pang! Leendet försvinner. Fram kommer istället Nuet.

Just ja, vi är inte vänner längre. Och varför är det så? Just ja, jag har varit dum i huvudet. Kan man ta tillbaka dumma saker man sagt? dumma saker man gjort? saker man gjort i sorg och inte menat? Jag vill att det ska gå. Men verkligheten är en grym plats ibland. Jag är så ledsen för allt...

Då slår man på TVn. Jacob Hårds röst förklarar att Emma Gren klarat 1,91 i damernas höjdhopp. det var ju bra, annars får vi sätta ett stort frågetecken för hennes medverkan i OS, berättar han. Att höra Joacob Hårds röst skänker mig någon form av trygghet ikväll, likt modersmjölk för en nyfödd. Och snart ska man till Norrköping.

Pace is the trick, så länge du ockuperar huvudet med oväsentligheter fungerar det.

Kommentarer
Postat av: Andra Halvan

Tja man lista ut det ganska lätt. Antis inlägg är rätt lätta att identifiera eftersom han har egna kategorier eller skriver i rubriken att det är han. Alla inlägg med lite substans kommer från Andra Halvan, alla inlägg som gnäller på Andra Halvan kommer från första Halvan.

2008-07-23 @ 13:33:53
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/
Postat av: IK-FH

Johans ord är lag!

2008-07-23 @ 15:59:53
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0