Fredag, fest, kort och massa annat

Okej, det här kommer bli väldigt osammanhängande men jag känner att det är några saker jag måste få ta upp. Sen får ni naturligtvis säga vad ni tycker också.

* Jag har upptäckt, till min stora förtjusning, att mitt "pass" (något som kan användas i ett korttrick) är väldigt bra. Till och med bätrre än vad John Houdi lyckas prestera i denna video från... typ 500 år sedan. kolla här! OBS, han kallar det inte för pass utan för "snabb kupering"... och ja, detta säger jag mest bara för att provocera, jag tycker John Houdi verkar vara en väldigt skön kille/medelålders man. Han skriver i vilket fall som helst en intressant blogg som du kan hitta här.

* i torsdags så testade jag ett av mina "nyinövade" trick (hoppas det finns ett ord som heter så) och det gick inte riktigt som jag tänkte mig. Tricket fungerade perfekt fram till den sista lilla överaskningen. När de fyra "framtrollade" korten ligger på bordet, kort som åskådaren tror är kungar, ska visa sig vara fyra stycken ess. DÅ, av någon outgrundlig annledning (förmodligen alkohol) visar det sig att det är tre ess och EN kung. Min reaktion blir följande "Ojda, här skulle det vara fyra ess, men ni är väl imponerade i alla fall"... vilket de var.

*Ikväll har vi haft en trevlig kväll här i mitt kära vattentorn (jepp, jag bor i ett sådant) och jag hade tänkt bjuda på lite bilder. Håll till godo!



Kan ju förklara att jag alltid är lika skeptisk när jag hittar åskådarens valda kort "kan detta verkligen vara rätt?"

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag är en duktig fotograf, dock sämre som fotomodell märker jag.

2008-03-01 @ 13:19:35
URL: http://folktomt.blogg.se
Postat av: adam

EN sak som jag inte gillar är då man visar hur man gör efter ett trick, då är lisom ballongen du byggt upp i en 30 sekunder som bortsprängd.

Men men, den dagen då träffar riktiga trollkarlar/magiker så förvånas de över din medvilja att alltid visa hur man gör. Förvånad i negativ betoneing=)

2008-03-01 @ 17:56:20
URL: http://tankensljus.blogg.se
Postat av: Johan Gyllensten

Saken är den att jag aldrig avslöjade något i tricket... mer än att det skulle ha varit fyra ess i slutet... inte tre. Förövrigt är jag numera med i en trollkarlsförening... och vi håller hårt på våra hemligheter

2008-03-01 @ 18:00:26
URL: http://misdirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0