det var en helg

Rött är varmt, Blått är kallt, Grönt kan vara lite mjukt.

Så lyder dagens visdomsord från mig, i bakfyllans land på Mcdonalds. Även om jag faktist inte är särskilt bakfull efter omständigheterna.

det började i fredags. Mötte upp Philip, som är en kompis och trollkarl. Sen blev det fest och utgång med trolleri, Slagsmålsklubben och väldigt mycket ny teknik på flygeln. Plånböcker brann, Mynt försvann och signerade kort hoppade upp ner i kortleken. Det blev vild dans till övningsköra och lagom mycket att dricka.

Det fortsatte igår. Fest med trolleri, med en publik som inte var den mest uppmärksamma. Det blev sällskapsspel med ett rättvist oavgjort resultat. Det blev för mycket att dricka för somliga (läs mig) och resten av kvällen blev vingligare än vad jag räknat med. Jag fick något sagt som jag inte vågat säga tidigare. Det känns skönt. Nu kan jag lämna jorden utan den värken i magen.

/Johan


Kommentarer
Postat av: Simon

När spriten slutas fyllas på tidigt(relativt) under kvällen så minskas bakfyllan dagen efter.



Visdomsord från bibeln eller bondepraktikan tror jag.

2008-09-21 @ 22:22:47
URL: http://folktomt.blogg.se/
Postat av: johan gyllensten

det var nog tur att jag insåg mina begränsningar igår och slutade med intag av alkohol "relativt tidigt"... fast ändå mycket för sent.

2008-09-21 @ 23:06:45
URL: http://misdirection.blogg.se/
Postat av: Adam

Tjena Johan.

Jag håller med, det blev visst ett antal inlägg, men jag vill inte spamma medvetet. Jag länkar ju inte till min sida heller så syftet är ju inte att någon ska gå in till min blogg från hans blogg, heller.

2008-09-23 @ 00:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0