grey dawn

Är egentligen ett namn på ett avsnitt ur South park men jag tycker det passar in på denna dag.  Det är grått väder alltså.

Avsnittet handlar förövrigt om hur farliga äldre människor kan vara när de kör bil. Då jag hamnade i en diskussion om just detta under jullovet tycker jag det är en spännande fråga. Jag vet själv vilken dålig magkänsla jag har de gånger jag suttit i samma bil som min morfar. Den person jag "diskuterade" detta med var själv nästan 80 år gammal och det hela började med att han klagade på hur dåliga "dagens ungdomar", som alla äldre människor alltid säger var på att köra bil. Det är alltid dagens ungdomar som få skiten för när de själva var unga ägnade de sig såklart enbart åt bibelstudier och ideelt arbete.

Hursomhelst så är det ju känsligt att säga till en äldre människa att han eller hon kanske inte borde köra bil längre. Så jag håller helt med Trey Parker och Matt Stone som säger att "låt dem köra". Sen om vi överlever får vi alltid vår chans att köra i ihjäl "morgondagens ungdomar".  Så man kanske skulle ta det där körkortet någongång medan man är ung och fortfarande har fömågan att lära sig köra bil.

Annars så har jag fastnat för blipblop igen. Känns som om jag flirtar med 2006.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0